Kurzweil mobile gratis uitproberen

Nieuws en wetenswaardigheden over Kurzweil 3000

Moderators: Henriette, Henk Eland

Kurzweil mobile gratis uitproberen

Berichtdoor lisetje » 02 Okt 2014, 15:56

Op de site van sensotec staat hoe je kurzweil mobile voor op de ipad, iphone en ipod een maand gratis kan uitproberen.
hier staat het op de ipad, het is nog niet gelukt om de bestanden van dedicon te openen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Groetjes
Lisetje
lisetje

Re: Kurzweil mobile gratis uitproberen

Berichtdoor lisetje » 18 Okt 2014, 17:03

Wie heeft kurzweil mobile inmiddels uitgeprobeerd?
Waar wij tegen aan lopen is dat je er jammer genoeg alleen kes bestanden op kan lezen, zoons boeken komen van dedicom en zijn sek bestanden dus dat werkt niet.
Wat ook handig zou zijn, leesboeken lezen op zijn ipad, op de pc kan je van een epub bestand een kes bestand maken maar dan lukt het toch niet om hem op de ipad te openen....wie weet hier de oplossing voor?
Van een sek bestand kan je geen kes bestand maken toch??

Lisetje
lisetje

Berichtdoor herman » 18 Okt 2014, 21:00

Wat ik op de site van Sensotec heb gelezen is het alleen voor KES en niet voor SEK.
SEK is een beveiligd bestand. Heeft met educatieve uitgevers te maken.
Je hebt hier ook te maken met een stukje software wat je nodig hebt om SEK leesbaar te maken en dat is alleen voor Windows volgens mij.
Dus leuk die app maar alleen voor KES.
Wat je volgens mij wel kunt doen is je ePub omzetten naar KES en dat b.v. op je iCloud of andere cloud parkeren en dan ophalen.

Zo heb je ook firefly voor de iPad wat alweer een paar jaar op de markt is. Maar ook dat is voor KES bestanden en je moet inloggen op een database waarbij het lijkt of je ook webpagina's kunt lezen op de Claro/L2S manier.
Wil je andere bestanden ook op je iPad lezen zul je bij de concurrent moeten kijken.
Maar ook je iPad kan al heel wat zoals Webpagina's, Word, Pages, iBook etc. maar let op gewoon zo het er staat.

Dus het voordeel voor notoire Kurzweilgebruikers die gebruik maken van goed bewerkte bestanden is deze app denk ik wel een extra.
Herman.
herman

Berichtdoor Elly » 18 Okt 2014, 21:36

Goed bewerkte bestanden is waarschijnlijk waarbij de uitspraak in het document is gedaan of kun je er ook de uitsprakenlijst van kurzweil importeren? Misschien toch ook eens proberen.

Gr. Elly
Elly

Terug naar Nieuws en wetenswaardigheden