Examen Engels voor havo & vwo

Alle onderwerpen die betrekking hebben op het eindexamen

Moderators: Henriette, Henk Eland

Examen Engels voor havo & vwo

Berichtdoor ieversti » 20 Mei 2016, 15:42

Van de week heb ik beide examens klaargemaakt voor gebruik via Kurzweil. Helaas trof ik in beide bestanden gedeeltes aan die niet voorgelezen werden via de standaard PDFtoKES methode en bleken de alinea nummers voorgelezen te worden. Het voorlezen heb ik in de 90 minuten voor elkaar gekregen. Het bestand helemaal resetten en opnieuw tagen durfde ik gezien de beperkte tijd niet aan. Ben ik de enige geweest? Heb ik wat fout gedaan? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. :?
ieversti

Re: Examen Engels voor havo & vwo

Berichtdoor JanA » 24 Mei 2016, 00:14

Vrijdag had ik ook problemen met PDFtoKes, een foutmelding. Het examen heb ik via Kurzweil omgezet en zelf de toetsbeveiliging erop gezet.
Vandaag geen problemen met PDFtoKes.
JanA

Re: Examen Engels voor havo & vwo

Berichtdoor ieversti » 25 Mei 2016, 15:31

Vandaag moest ik scheikunde voor havo doen. Helaas werden 'formules' die in stukken tekst stonden niet of niet goed voorgelezen en sub- en superscript tekens in de boven en onder regel getagd. Alles handmatig via aanpassen onderwaterscherm uitgeschreven. Helaas werden engelse woorden door een nederlandse uitgesproken ipv engelse uitspraak (dit kon bijv. bij het examen Nederlands wel). Kortom; er wordt met diverse maten gemeten bij Cito. De lat ligt bij het omzetten bij diverse vakken niet al te hoog. Heel jammer. Zeker als je bedenkt dat heel Nederland hier gebruik van maakt en je als school er genoeg voor moet betalen.
ieversti

Terug naar Eindexamen