Kleurenscan optie niet aan te vinken

Het gebruik van Kurzweil 3000 in het basisonderwijs

Moderators: Henriette, Henk Eland

Kleurenscan optie niet aan te vinken

Berichtdoor Hermine » 05 Sep 2012, 17:01

Vorige week hebben wij Kurzweil 3000 pro (scan/leerstation - xt kleur dvd v12) gekocht, na eerst een maand met de demo versie te hebben gewerkt. Ik probeer nu kleurenscans te maken maar de optie kleurgebruiken onder scan is niet te selecteren (is grijs i.p.v. zwart). Heb ook al onder programfiles - kurzweil educational systems - dial - scn gekeken en daar staat onze scanner gewoon weergegeven (Brother DCP-145 TWAIN). Ook de optie scannerinstellingen onder scan is grijs, daar kan ik niets. De scanner was aangesloten tijdens het installeren. Doe ik wat fout of heb ik de verkeerde versie geleverd gekregen?
Hermine

Re: Kleurenscan optie niet aan te vinken

Berichtdoor Elly » 05 Sep 2012, 18:39

Hermine,

Als je wilt weten of je de goede versie hebt gekregen kun je op [help] en [over kurzweil 3000] klikken, daar kun je zien welke versie er op je PC staat.

Gr. Elly
Elly

Berichtdoor Hermine » 05 Sep 2012, 20:18

Hoi Elly,
Dank je wel voor je reactie. Ik heb de juiste versie.
Denk dat ik morgen nog een keer Lexima ga proberen te bellen.
Groet, Eugenie
Hermine

Berichtdoor Hermine » 06 Sep 2012, 16:29

Bijzondere oplossing:
Laat Kurzweil een dag met rust en hij doet wat hij doen moet :D .
Heel vreemd aangezien ik opnieuw opstarten van de computer al twee keer eerder had geprobeerd.
Mysterieus, maar gelukkig is het probleem weg.
Hermine

Berichtdoor Henriette » 06 Sep 2012, 20:11

:? Vreemde dingen computers...
en inderdaad een bijzondere oplossing.

Dit voorjaar reed ik in - na een autorit van 175 km - de snelweg af en dacht ik dat ik per ongeluk verkeerd schakelde. (naar 4 ipv 2, iets wat mij echt nooit overkomt)
Bij het stoplicht wat volgde moest ik stoppen, bij het wegrijden sloeg de motor af... mmm in z'n 3 gezet in plaats van in z'n 1?.
(gelukkig is het een diesel dus met wat extra gas geven lukt het om in z'n 3 weg te rijden... maar het is natuurlijk niet goed voor de koppeling).

Ik hoefde gelukkig nog maar een heel klein eindje te rijden en vond het toch wel vreemd dat versnelling 1,2 èn de achteruit plotseling niet te gebruiken waren...
Gewend aan computers hoopte ik nog stiekem dat als ik de motor uit zou doen en opnieuw zou starten het probleem vanzelf "verdwenen" zou zijn :D, helaas had ik niet zoveel geluk.

Het einde van het liedje was dat mijn lieve echtgenoot met VW Transporter en auto-ambulance van onze buurman gekomen is om mij èn de auto op te halen.
Bij thuiskomst bleek dat ik gebruik had kunnen maken van de gratis pech-service van het automerk...(weer wat geleerd)
Er was een klein onderdeeltje in de versnellingsbak losgeraakt waardoor een deel van de versnellingen niet meer te gebruiken was. Gelukkig was het euvel snel verholpen.

Henriette
Henriette
Beheerder

Berichtdoor Hermine » 08 Sep 2012, 00:23

:lol: Gratis pech-service voor Kurzweil, waarom bestaat dat eigenlijk niet?
Hermine

Berichtdoor Hermine » 10 Sep 2012, 11:02

Het verhaal heeft toch nog een staartje.
De ene dag werkt de Brother 145C, en wil wel een pagina of drie scannen om vervolgens Kurzweil af te sluiten vanwege een fout.
De andere dag kent Kurzweil de scanner niet. De derde dag krijg ik alleen grijze strepen in m'n scan. Ellende.
Lexima maar eens gebeld. Zeggen geen Brother te ondersteunen. Slechte ervaringen mee. Scanners die ze wel ondersteunen:
- HP Officejet 4500
- HP Deskjet 1050.
Een advies over een A3 scanner kon niet worden gegeven.
Ik ben hier niet zo blij mee. Ik had dit willen weten voordat ik Kurzweil kocht.
Ook nog eens eindeloos lang in de wacht gestaan bij de helpdesk.
Hermine

Berichtdoor herman » 10 Sep 2012, 11:40

Hallo Hermine,

Er staat op de support site van Kurzweil het e.e.a. Misschien dat dit help.
http://support.cambiumtech.com/index.ph ... ge&id=1614
En anders zou ik, zie elders op dit forum, in .pdf scannen.
Sneller en makkelijker na bewerken van slechte pagina's.
Je moet ook maar eens de Kurzweiledu site nasnuffelen , daar staan veel handige tips en oplossingen voor div. problemen.
Succes,
Herman.
herman

Berichtdoor Hermine » 11 Sep 2012, 20:01

Hoi Herman,

Heb alle mogelijke opties geprobeerd en uiteindelijk de HP 1050 deskjet printer/scanner voor 44,95 euro bij Bol gekocht.
Werkt prima, geen superkwaliteit scans maar goed genoeg.
Veel gebruiksgemak en goede samenwerking (plug and play) met Kurzweil. Ook de optie scan naar PDF helder en eenvoudig.

Brother mag van mij gewoon weer naaimachines gaan maken :).
Van Lexima had ik vooraf wel een duidelijke lijst van met Kurzweil compatible scanners willen krijgen, die info is echt niet te vinden.
Hermine

Berichtdoor Hermine » 17 Sep 2012, 23:03

Even een update over de HP deskjet 1500. Tis toch geen aanrader.
De kleurenscans zijn o.k., daar valt mee te werken. Samenwerking met Kurzweil is top.
De zwart/wit scans zijn helaas echt niet goed genoeg.
Jammer...
Hermine

Volgende

Terug naar Het gebruik van Kurzweil 3000 in het basisonderwijs