zaakvakken Zwijsen

Het gebruik van Kurzweil 3000 in het basisonderwijs

Moderators: Henriette, Henk Eland

zaakvakken Zwijsen

Berichtdoor demipoel » 30 Okt 2014, 11:08

Ik denk dat er iets fout ging met mijn eerder bericht want ik kan het niet terugvinden. Ik probeer het nog een keer. Onze school is overgegaan op een nieuwe methode van de zaakvakken, Natuurzaken, Tijdzaken en wereldzaken van de firma Zwijsen. Van deze methode is niets ingescand. Andere scholen in ons samenwerkingsverband werken niet met deze methode. Dedicon heeft ook niets hier van. Onze school is overgestapt op deze methode omdat alle lesstof digitaal is. Gisteren op een informatieavond van Kurzweil zei iemand tegen mij dat het dan toch mogelijk moet zijn om die digitale bestanden om te zetten zodat ze gebruikt kunnen worden voor Kurzweil. Hij vertelde over (gratis) software wat bestanden omzet naar PDF bestanden? Heeft iemand hier ervaring mee of tips/adviezen?
demipoel

Re: zaakvakken Zwijsen

Berichtdoor herman » 31 Okt 2014, 08:45

Ik denk dat je toch bij de uitgever moet zijn.
Met de vraag om niet beschermde pdf-bestanden anders kun je er niets mee.

Er zal toch ook wel een gedrukt exemplaar zijn?
Dan kun dit scannen en bewerken (wel in stukken vanwege de auteurswet!)
Wat je in het uiterste geval kunt proberen, een screendump of foto's van het scherm maken maken.
Vervolgens printen naar pdf of de jpeg verwerken, maar dat is een hele klus.
De bestanden kunnen meestal niet geprint worden omdat ze een lock hebben vandaar die dump en met pdfunlocker.exe :oops: ga je over de rand want dat mag niet.

Waar je tenslotte ook eens naar moet vragen.
Steeds meer uitgevers gaan over op digitaal waar de teksten ook voorgelezen kunnen worden als optie.
Ook Zwijssen.
Je hebt dan in veel gevallen geen speciale voorleessoftware meer nodig omdat de meeste kinderen hier al voldoende ondersteuning mee hebben.
Hier zitten ook zaken bij waar je dan weer op moet letten.

Kortom weer iets om in te duiken, houd je van de straat.

Succes.
Herman.
herman

Berichtdoor demipoel » 31 Okt 2014, 15:26

Dankjewel Herman voor je reactie. Ik ga er verder in duiken.

Groetjes Miranda
demipoel

Berichtdoor Lauren » 04 Nov 2014, 23:13

Ik wens je heel veel succes, ik heb toevallig net bot gevangen bij Noordhoff.
We hebben het boek en alles is ook digitaal beschikbaar via licensie.

Alleen als je vraagt om een pdf, dan weigeren ze dat te geven en verwijzen ze naar Dedicon.
Ja als Dedicon het zou hebben, had ik het al in huis. :roll:

De uitgever heeft alles digitaal, maar ze zijn gewoon te beroerd om zo'n bestand even op te sturen.
Bijzonder onvriendelijk. :x

Ik hoop van harte voor jou dat Zwijssen wel een beetje wil meewerken.
Succes, Lauren
Lauren

Berichtdoor demipoel » 08 Nov 2014, 09:53

Hoi Lauren,

Dankjewel voor je berichtje. De vorige methode op deze school was ook van Noordhoff en bij mij hetzelfde verhaal. Doorverwezen naar Dedicon. Die had die methode wel maar school ging dit jaar dus over op een deze nieuwe methode en dus helaas pindakaas weer :( . Ik heb deze hele zomer al alles ingescand in PDF bestanden vanuit het boek maar op de een of andere manier staat de pagina gedraaid en krijgen ze dat niet goed ik Kurzweil. Ik ga zo even een nieuwe vraag stellen op het forum hierover. :D Ach ja zo blijven we bezig maar wel vermoeiend soms.
demipoel

Terug naar Het gebruik van Kurzweil 3000 in het basisonderwijs