Basisschool Rotterdam

Het gebruik van Kurzweil 3000 in het basisonderwijs

Moderators: Henriette, Henk Eland

Basisschool Rotterdam

Berichtdoor Yvette Coppers » 08 Okt 2015, 09:53

Beste Allen,
Wij hebben het programma vorig schooljaar aangeschaft maar de huidige school heeft toegezegd met het programma te gaan werken van af het begin van het schooljaar. Echter komen we er achter dat school niks doet en nu we in groep 7 zitten begint de tijd te dringen. We zijn dan ook naarstig op zoek naar een basis school die met dit programma wel vaardig is en dus eventueel een optie is om onze zoon naar toe over te plaatsen. wie oh wie heeft er in Rotterdam e.o. goede ervaringen??
Dank, Yvette
Yvette Coppers

Re: Basisschool Rotterdam

Berichtdoor Dani » 08 Okt 2015, 11:16

Helaas kan ik je niet helpen.
Dochterlief zat op een basisschool waar ze zonder problemen jarenlang een laptop en kurzweil heeft gebruikt.
Maar laptop en kurzweil was in ons eigen bezit. Wij regelde zelf de boeken en school hoefde verders niets te Doen.

Heeft school wel het lesmateriaal als kurzweil bestanden, of moeten ze kurzweil nog uberhaupt aanschaffen?
Dani
Dani

Re: Basisschool Rotterdam

Berichtdoor herman » 09 Okt 2015, 09:29

Vraag eens aan de IB'er op school.
Er bestaat een IB-netwerk en daar kunnen ze ook dit soort vragen stellen.
Misschien kun je dan aan een ouder worden gekoppeld die in R'dam e.o. ervaring heeft.
In Barendrecht werkt er in ieder geval een school mee. (naam weet ik even niet meer maar dat is een kwestie van bellen)
Zij zijn een goed jaar geleden gestart.
Of ze het nu nog steeds inzetten weet ik niet, wel dat ook zij zoals vele scholen de muur van het bewerken tegenkwamen en zijn ze noodgedwongen op Dedicon aangewezen.
Maar misschien hebben ze ook ouders weten te vinden.
Herman.
herman

Terug naar Het gebruik van Kurzweil 3000 in het basisonderwijs